Filem Man Sewel Datang KL



Filem:
Man Sewel Datang KL


Pengarah:
Rahman Adam


Genre:
Komedi


Pelakon:
Shuib Sepah, Julia Ziegler, Zally Hussain,
Rosnah Mat Aris, Zaibo, Rafidah Ibrahim & Etc.


Tarikh Tayangan:
31 Mei 2012


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan tentang Osman iaitu seorang pemuda yang berperwatakan gila-gila datang ke Kuala Lumpur berbekalkan wang yang diberikan ibunya Maimon hasil peninggalan harta arwah bapanya. Man tinggal bersama Salim yang merupakan rakan sekampungnya sewaktu berada di Kuala Lumpur. Man telah berkenalan dengan Nadia iaitu seorang bekas model dan mulai jatuh cinta pada Nadia. Segala kemahuan Nadia diturutkan sehingga Man menyedari ada sesuatu yang tidak kena apabila Nadia meminta wang sebanyak RM250,000 untuk dijadikan modal perniagaan. Akibat tiada wang maka bermacam-macam pekerjaan dilakukan Man sehingga Man sanggup mengeluarkan modal berniaga ayam. Namun dia ditipu lagi. Man kemudian pulang ke kampung untuk menemui ibunya dan kekasih hatinya Siti Khadijah yang telah lama ditinggalkan tetapi malangnya Siti Khadijah telah menjadi milik orang lain. Selepas itu Man mula mengenali seorang gadis bernama Salbiah yang menjadi mangsa ragut. Man kemudiannya menyedari Salim dan Nadia telah terbabit dalam kegiatan jenayah. Jadi, apakah yang akan dilakukan oleh Man untuk menghalang Salim dan Nadia dari terus melakukan jenayah? Adakah cinta Man terhadap Salbiah akan terbalas? Semuanya akan terjawab dengan menonton filem ini di panggung berdekatan anda. 


Trailer:





Pandangan Hans:

1) Aku tak pasti lagi tentang potensi filem nih dari segi 'Boleh Jual' atau tidak sebab bagi aku trailer dia tidak menarik perhatian aku langsung.

2) Aku rasa aku seperti sudah tahu permulaan dan penamat kisah filem ini walaupun belum menonton.

3) Mungkin filem ini kelakar atau santai dan mungkin juga ramai yang akan suka dengan lawak - lawak daripada pelakon - pelakonnya dan aku sendiri meminati lawak - lawak daripada Shuib Sepah tetapi aku sudah jemu dengan filem - filem komedi sebegini.

4) Mampukah filem ini bersaing dengan filem Hollywood iaitu Snow White and The Huntsman kerana waktu tayangan kedua - dua filem adalah sama ?

5) Akhir sekali adakah anda tertarik untuk menonton?


P/S : Jika Anda Sudah Menonton Nanti Jangan Lupa Komen Berkongsi Pandangan Anda Tentang Filem Ini Bersama Pihak Kami! (^_^)Y


Comments

  1. filem ni mula2 best pastu makin lama makin kureng...boleh dikatakan Shuib la yang best, jalan cite agak kureng..

    jemput Hans baca review di Kakiwayang.com...=)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review Filem Sarkar

Review Filem Paskal The Movie

Pada Zaman Dahulu