Filem Bujang Terlajak



Filem:
Bujang Terlajak


Pengarah:
Prof Madya A. Razak Mohaideen


Genre:
Komedi


Pelakon:
Saiful Apek, Johan Raja Lawak, Nabil, Fazura,
Mustapha Kamal, Ebby Yus & Etc.


Tarikh Tayangan:
19 Januari 2012


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan tentang perihal 3 orang rakan karib iaitu Saiful, Nabil dan Johan yang bekerja sebagai ahli silap mata profesional. Ditakdirkan mereka bertiga jatuh cinta pada seorang gadis yang sama dan bersaing antara satu sama lain untuk merebut perhatian gadis bernama Puteri tersebut yang ditemui mereka ketika gadis tersebut sedang menjalani rakaman penggambaran untuk sebuah iklan sebagai model. Tiga sekawan ini mengekori Puteri sehingga mereka mengetahui yang Puteri adalah seorang guru tadika dan juga model sambilan.

Bagi mengenali Puteri dengan lebih rapat, Saiful mula mencungkil rahsia untuk menambat hati Puteri daripada ayah Puteri yang buta iaitu Haji Hashim. Dia diberitahu bahawa Puteri ingin berkahwin dengan seorang yang kurang upaya kerana Puteri percaya bahawa dia akan mendapat cinta sejati seperti yang dialami oleh ibunya. Oleh itu ketiga-tiga mereka mula menyamar dengan niat untuk memenangi hati Puteri. Pelbagai helah mereka gunakan untuk meraih kasih Puteri termasuk menggagalkan rancangan antara satu sama lain.


Trailer:




Pandangan Hans:

Jika dilihat pada filem - filem terdahulu arahan Prof Madya A. Razak Mohaideen maka sememangnya aku tidak tahu filem apa yang mampu dibanggakan dari segi keunikan jalan ceritanya. Dari segi lucu pula tidak dinafikan ada filem - filemnya yang berjaya membuat aku ketawa terutama filem Anak Mami dan Mami Jarum. Kebetulan aku berasal dari Utara dan sememangnya aku mampu memahami dan menerima lawak yang timbul dari loghat utara. Jadi, adakah filem kali semata - mata sekadar hiburan atau lebih dari itu?
 




Aku ada terbaca ulasan seseorang tentang filem ini sempena tayangan perdana filem ini di suatu majlis dan melalui ulasan tersebut dikhabarkannya filem ini lucunya lain dan tidak seperti filem - filem beliau sebelum ini. Jadi, adakah betul atau tidak aku tidak pasti kerana untuk mengetahuinya harus menonton sendiri. Tetapi, mungkin lawak kali ini berlainan kerana adanya Johan dan Nabil barangkali. Apa - apapun, sama - sama lah nantikan bulan Januari tahun 2012 ini untuk mengetahui adakah filem ini ada kelainan atau sekadar hiburan semata - mata.


P/S : Minggu Depan Filem Songlap! Tak Sabar Nak Menonton Dan Menulis Ulasannya Di Blog Ini! (^_^)Y


Comments

Popular posts from this blog

Review Filem Sarkar

Review Filem Paskal The Movie

Pada Zaman Dahulu