Filem Azura



Filem:
Azura


Pengarah:
Aziz M. Osman


Genre:
Drama & Cinta


Pelakon:
Neelofa, Shahz Jazle, Afdlin Shauki, Erma Fatimah,
Nini Marlini, Geofrey Perrin Williams, Afida Es & Etc.


Tarikh Tayangan:
2 Februari 2012


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan tentang seorang gadis bernama Azura yang gigih menghadapi cabaran dalam hidup demi untuk mencapai cita-citanya. Dia tinggal bersama ibu saudaranya iaitu Yusni setelah kedua ibu bapanya terkorban ketika tragedi terowong Min di Mekah pada tahun 1990. Dia menjadi mahasiswa universiti swasta. Di samping itu dia juga turut mempelajari bahasa Perancis kerana meminati keindahan bahasa dan seni Perancis. Azura dan Zek lari ke London dan berkahwin di sana. Cinta mereka dihalang oleh bapa Zek dengan pelbagai cara. Saksikan filem ini di pawagam pada awal Februari 2012 ini untuk mengetahui kesudahan kisah cinta mereka berdua.


Trailer:




Pandangan Hans:


Filem terbaru arahan Aziz M.Osman ini merupakan sebuah filem yang diadaptasi daripada sebuah filem pecah panggung yang sama judulnya iaitu filem Azura lakonan pelakon hebat Jamal Abdillah dan Ogy Ahmad Daud yang diterbitkan pada tahun 1984 yang lalu. Mungkin mengambil tema yang lebih kurang sama namun jalan ceritanya pasti akan disesuaikan dengan kisah masa kini dan yang pastinya mungkin ramai yang akan cuba untuk membandingkan filem manakah yang lebih hebat iaitu sama ada filem Azura yang bakal ditayangkan pada awal Februari 2012 ini atau pun filem Azura yang ditayangkan pada tahun 80-an yang lampau.

Apa - apapun, jika jalan ceritanya kreatif dan lain daripada filem sebelum ini maka harapan untuk menarik perhatian penonton untuk menonton filem ini di pawagam adalah cerah. Apa - apapun, sama - sama nantikan filem ini pada awal Februari tahun 2012 di pagawam - pawagam berhampiran anda.


P/S : Aku Suka Lagu Azura Kalau Jamal Abdillah Yang Nyanyi! (^_^)Y

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review Filem Sarkar

Review Filem Paskal The Movie

Pada Zaman Dahulu