Filem Keramat



Filem:
Keramat


Pengarah:
Azhari Mohd Zain


Genre:
Seram


Pelakon:
Zul Handyblack, Rebecca Nur, Mon Ryanti, Adey Syafrien,
Putri Mardiana, Diana Amir & Etc.


Tarikh Tayangan:
12 Januari 2012


Sinopsis:

Filem ini dimulakan dengan babak sekitar tahun 1900 dimana seorang lelaki bernama Habib telah difitnah merosakkan kehormatan seorang gadis bernam Mustika. Akibat daripada kejadian tersebut, Habib telah dikerumuni dan dipukul oleh orang kampung diketuai oleh Jabar iaitu abang kandung Mustika. Habib yang bukan calang-calang orang terus dipukul dan kain yang selama ini menutupi wajahnya ditarik oleh orang kampung. Maka berlakulah satu peristiwa yang amat dahsyat dimana semua penduduk kampung mati dek cahaya terang yang terpancar dari wajah Habib tersebut.


Dan pada zaman kini, kehidupan dua adik beradik iaitu Nazmir dan Nasti mula dihantui pelbagai pertistiwa pelik dan menyeramkan bermula dengan kehilangan bayi yang dikandung Syazura iaitu isteri Nazmir. Sejak itu seorang demi seorang ditimpa pelbagai peristiwa di luar fikiran termasuk Munirah yang merupakan Isteri kepada Nasti. Keinginan Syazura untuk pulang ke kampung halaman suaminya menjadikan keadaan bertambah rumit. Satu persatu rahsia terbongkar dan mendedahkan sebuah sejarah yang mengejutkan Nazmir, Syazura, Nasti dan Munirah. Siapa sebenarnya dalang dalam perkara ini dan apakah rahsia tersebut? Saksikan filem ini untuk mengetahui jawapannya.


Trailer:



Pandangan Hans:

Sebuah lagi filem bergenre seram bakal menemui penonton Malaysia pada awal tahun hadapan. Melihat kepada rupa poster sememangnya keseraman itu dapat dirasai. Namun, adakah filem seram ini hanya merupakan satu lagi naskhah yang tiada apa - apa dapat dibanggakan atau adakah naskhah ini lain daripada filem - filem bergenre seram yang lain? Sama ada filem ini akan memberi suatu yang baru atau pun mengulangi isi - isi yang lebih kurang sama dengan filem seram yang lain hanya akan diketahui selepas ia ditayangkan. Jadi, adakah anda salah seorang yang akan pergi menonton filem ini di pawagam?

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review Filem Sarkar

Review Filem Paskal The Movie

Pada Zaman Dahulu