Filem Karipap - Karipap Cinta



Filem:
Karipap - Karipap Cinta


Pengarah:
Othman Hafsham


Genre:
Komedi Romantik


Pelakon:
Gambit Saifullah, Melia Aimellia, Shawal AF, Eman Manan, Elyas Iskandar,
P.Jagen, Shamira Azmil, Afizudin Fazil, Rosnah Johari, Patrick Teoh, Chef Wan.


Tarikh Tayangan:
31 Ogos 2011


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan Ali yang bekerja di syarikat penerbitan majalah jatuh hati pada Sarah iaitu rakan sekerja teman serumahnya. Cuba untuk memikat Sarah, niat Ali sedikit terbantut apabila rakan serumahnya memberitahu Sarah merupakan pelajar terbaik lepasan Universiti Al-Azhar dan keluarganya juga bercadang untuk menjodohkan Sarah dengan seorang ustaz. Ali kemudiannya terpaksa menipu Sarah dan keluarganya dengan mengaku dirinya juga bekas graduan Al-Azhar demi cintanya pada Sarah. Ali juga sanggup berkorban dengan memecah masuk rumah dan pejabat bosnya sendiri dibantu oleh tiga orang rakan karibnya untuk merampas kembali dokumen yang diambil oleh bosnya dalam misi menjatuhkan maruah ayah Sarah. Namun, keadaan menjadi semakin tegang apabila tembelang Ali menipu Sarah akhirnya terbongkar. Hanya kuih karipap menjadi harapan terakhir Ali untuk kembali memenangi hati Sarah.


Trailer:




Pandangan Hans:

Filem ini yang diadaptasi daripada novel Karipap - Karipap Cinta karya Nazri M. Annuar pasti mempunyai kekuatan yang tersendiri kerana novel Karipap - Karipap Cinta amat dikenali oleh remaja khususnya yang gemar membaca novel. Secara tidak langsung pembaca novel ini pasti teringin mahu menyaksikan bagaimana imaginasi mereka yang selama ini hanya bermain di dalam pembacaan masing - masing diterjemahkan ke ruang nyata melalui filem ini.

Cuma gara - gara kontroversi yang melanda pelakon utamanya sebelum ini iaitu Gambit serta nama filem ini yang mungkin terlalu ringan atau kelihatan seperti tidak kuat untuk menarik penonton menonton memberi satu cabaran kepada pengarah dan semua krew - krew untuk menjalankan promosi lebih hebat untuk menarik perhatian khalayak khususnya generasi muda.

Aku tidak pasti bagaimana intipati filem ini kerana aku tidak membaca novel Karipap - Karipap Cinta tetapi apa yang aku pasti novel itu sedikit santai dan punya mesej serta gaya penceritaan yang menarik cuma adakah filem ini yang bakal ditayangkan bersama dengan filem Hantu Bonceng pada Hari Raya Aidilfitri kelak bakal berjaya dari segi kutipan tiket atau pun sebaliknya. Sama - sama kita nantikan hasilnya nanti.


P/S : Tak Sabar Menanti Reaksi Penonton Untuk Filem Ini (^_^)Y


Comments

  1. trend dunia hiburan msia skrg.novel jd filem or drama.

    ReplyDelete
  2. macam menarik! tapi tak minat gambit :(

    ReplyDelete
  3. pelik betul tajuk..karipap..?
    nnt ada yg buat filem bertajuk cucur pisang pulak..hehehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review Filem Sarkar

Review Filem Paskal The Movie

Pada Zaman Dahulu