Filem Bini - Biniku Gangster



Filem:
Bini - Biniku Gangster


Pengarah:
Ismail Bob Hashim


Genre:
Aksi Komedi


Tarikh Tayangan:
22 September 2011


Pelakon:
 Shaheizy Sam, Yana Samsudin, Intan Ladyana, Zul Handyblack & Etc.


Sinopsis:

Manja dan Herry adalah sepasang suami isteri yang sangat romantik dan saling sayang menyayangi. Bagi Herry, Manja adalah seorang isteri dan suri rumah yang baik. Sedaya upaya Manja cuba menyembunyikan identitinya sebagai seorang ketua kumpulan gangster. Dipejabat, Herry kerap dibuli oleh Mat Saja, tetapi setiap kali Herry dibuli pasti Mat Saja akan menerima balasannya. Perkahwinan mereka yang sudah berusia 2 tahun itu masih belum dianugerahkan anak disebabkan Manja yang pernah mengalami kecederaan perut akibat kisah silam, membuatkan Manja berasa serba salah lalu cuba mencarikan seorang isteri yang boleh memberikan anak untuk suaminya yang tersayang. Ia juga adalah untuk mengalih perhatian Herry dari mengetahui aktiviti luarnya yang semakin sibuk setelah bergelar ketua kawasan, tambahan pula kawasannya kerap diganggu oleh musuhnya Min Siam. Manja melamar Reanna, rakan sepejabat Herry yang baru untuk menjadi madunya. Walaupun redha dengan perkahwinan suaminya yang baru, jauh disudut hatinya perasaan cemburu melihat kemesraan Reanna dan Herry. Maka berlakulah perang dingin antara Manja dan Reanna dirumah. Sedang mereka asyik bergaduh, tiba – tiba Herry menghilangkan diri. Kedua dua madu itu berusaha mencari Herry di merata tempat, Manja bergegas ke tempat musuhnya iaitu Min Siam, kerana khuatir Herry diculik ahli kumpulan Min Siam


Trailer:





Pandangan Hans:

Tajuk filem ini mengingatkan aku pada filem My Wife Is Gangster dan aku tidak pasti adakah filem Bini - Biniku Gangster ini mempunyai persamaan sama ada sedikit atau langsung tidak ada dengan filem tersebut. Apa - apapun, sekali lagi David Teo 'mengambil kesempatan' dengan mempertaruhkan populariti yang ada pada Shaheizy Sam untuk menarik perhatian penonton tempatan untuk menonton filem ini di pawagam berhampiran mereka.

3 cabaran besar yang terpaksa dihadapi oleh produksi filem ini ialah :-

 
1) Untuk memastikan jalan cerita filem ini dapat memuaskan hati penonton dan secara tidak langsung mengelakkan penonton daripada merungut bahawa jalan cerita filem ini kucar - kacir atau kurang menarik seperti mana mereka menonton filem Kongsi.

2) Aksi pelakon wanita yang diharapkan kelihatan betul - betul gagah dan ganas tidak seperti filem - filem sebelum ini dimana pelakon wanitanya kelihatan sangat kekok ketika berlawan. Susah untuk berjumpa pelakon wanita yang hebat beraksi seperti Angelina Jolie di Malaysia.

3) Pergerakan kamera yang lancar dan tidak memeningkan mata dan semestinya mampu membuat penonton teruja apabila dihidangkan dengan adegan - adegan aksi.


Jadi, nantikan filem Bini - Biniku Gangster pada 22 September 2011 ini dan nilai sendiri adakah ia mampu memberi kepuasan kepada anda atau sebaliknya. Selamat menonton!


P/S : Kuantiti Filem Tempatan Semakin Bertambah! Tetapi, Bagaimana Pula Dengan Kualiti? (^_^)Y


Comments

  1. sam berlakon..mesti tengok....xkisah genre apa pun...

    ReplyDelete
  2. macam best jer nampak citer ni.. aku kalau sam belakoh tak kisah genre apa pun semua nya best

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Review Filem Sarkar

Review Filem Paskal The Movie

Pada Zaman Dahulu